FacebookTwitterVKontakteПідписатися на RSS

Тренінг «У єдності наша сила!»

Автор: заступник директора Бердянської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2

Іванюта Тетяна Вікторівна

Цільова аудиторія – класні керівники 5-6 класів.

Мета: Створити ситуацію єдності для учнів класу. Навчити дітей ефективному спілкуванню. Виховувати толерантне відношення до оточуючих.

Обладнання:

- фліп-чарт;

- маркери;

- аркуші кольорового паперу (формат А4).

1. Привітання

Добрий день. Сьогодні ми будемо міркувати, творити, пізнавати нове, сперечатися, шукати відповіді на хвилюючи кожного з нас питання.

Хотілося б почути, чого ви очікуєте від нашої зустрічі? (відповіді учасників).

Для того щоб кожен із нас відчув себе комфортно, давайте приймемо правила нашого спілкування.

2. Обговорення правил та їх прийняття:

Що знадобиться нам:

- добровільна участь

- стисливість

- активність

- взаємоповага

- доброзичливість

3. Інформаційне повідомлення:

2015-2016 навчальний рік є особливим з точки зору ведення виховної роботи: є діти, які були поранені у збройних сутичках на Сході України, через соціально-політичну кризу втратили батьків, діти з внутрішньо переміщених осіб. У таких умовах саме класні керівники здатні об’єднати учнів класу, налаштувати на ефективне спілкування, виховати позиції вільної особистості.

Виховання, побудоване на принципі вільної особистості, обов’язково містить у собі цілеспрямоване формування у школяра здатності бути суб’єктом власного життя, робити життєвий вибір зі знанням справи, його наслідків і впливу прийнятого рішення на долі інших людей, брати на себе відповідальність за зроблений вільний вибір.

Реалізація виховного впливу здійснюється як у коротко термінованому епізоді взаємодії з дитиною так і на більш тривалому етапі цілеспрямованої діяльності учнів та вчителів та ґрунтується на принципах Концепції національного виховання.

Сьогодні ми розглянемо один з принципів:

- єдність національного і загальнолюдського - формування національної свідомості, вміння ефективно спілкуватися з людьми, які оточують.

У зв’язку з тим, що склад учнів класу може постійно змінюватися класному керівникові необхідно весь час вчити дітей єдності, толерантності. Якщо ми навчимо дітей з різних регіонів України ефективно спілкуватися, у майбутньому нашій державі це допоможе об’єднатися. Бо ми виховуємо наше майбутнє.

Сьогодні всі учасники тренінгу мають стати єдиним цілим, великою родиною, в якій усі добре знають один одного. Отож, щоб пізнати ближче один одного, пропоную право «Чарівний віночок»

4. Вправа «Чарівний віночок»

Мета: активізувати учасників

Цей вінок з особливих квітів, не схожих на інші. Він чарівний та різнобарвний, бо назву цих квітів ви вигадаєте самі. Назва вигаданої вітки повинна починатися з першої літери вашого імені та відкривати ваш внутрішній світ. Наприклад: ім’я Фаїна –квітка-Феєрія, яка квітне тільки на лісовому озері або Марина – квітка Мрія, яка виграє всіма кольорами райдуги.

Учасники стають у коло, називають своє ім’я та вигадану квітку, при цьому руки кладуть на плечі один одному, таким чином створивши чарівний віночок. Головне в цій вправі контакт рук та очей.

Що допомогло нам створити чарівний віночок? Так, ваша фантазія. Зупинити її нелегко. Навіть зараз, коли ви вже зайняли свої місця, я бачу чарівний блиск у ваших очах. Це дивовижно!

5. Вправа «Знайди своє місце»

Мета: визначити лідерів, сумлінних виконувачів, пасивних наглядачів.

Тренер пропонує кожному учаснику обрати квадратик того кольору, який сподобався.

1. Для виконання цієї вправи нам потрібно об’єднатися у групи по кольору. Займіть будь ласка місце за столом згідно кольору квадратиків, які ви обрали.

Завдання для груп.

1. Придумайте та намалюйте назву своєї групи. На це завдання 3 хв.

Покажіть свою роботу іншим групам. Групи спробуйте вгадати назву першої (другої, третьої групи).

2. Намалюйте очі щасливих людей. Їх повинно бути стільки скільки членів у групі.

3. Намалюйте веселку.

4. Складіть прислів’я з розрізаних слів «В єдності наша сила!».

v Увага тренеру: під час роботи групи помічники педагог соціальний, психолог видають учасникам групи кольорові квадратики: блакитні – лідерам, (які віддають команді членам групи), жовті – сумлінним виконавцям, (які виконують те, що їм запропонували лідери або самостійно беруться за роботу), білі – пасивним споглядачам. Діти можуть отримати квадратики різного кольору, тому підводити підсумки доцільно після виконання всіх завдань. У підсумках треба зазначити, що невипадково отримані квадратики різного кольору, це означає, що кожна людина має право обирати цікавий для неї вид роботи, змінюватися, бо всі ми тільки вчимося ефективному спілкуванню

6. Вправа «Страхи, що заважають нам спілкуватися ефективно»

Мета: навчити віддаляти свої страхи

Тренер пропонує кожній групі на білому аркуші А4 написати всі страхи групи – 3 хв.

Тренер зауважує, що читати все, що нас лякає ми не будемо. Натомість візьміть олівець та зробіть з листа страхів маску. Збільшить отвори для очей, носа та рота за допомогою пальця. Зробили? Тепер по черзі примірте маску на себе та полякайте членів своєї групи. Лячно? Ні. Навіть весело. А тепер стисніть цей лист у кульку та віддайте тренеру. Тренер скручує всі три кульки разом, утворюючи одну кулю.

Ваші страхи віддалилися від вас на безпечну відстань. Десь у світі вони є, але нам не загрожують.

7. Вправа «Мій острів»

Мета: активізувати усвідомлення учасниками своїх цінностей; визначити власну позицію щодо проблеми єдності

Кожен учасник на аркушах паперу А4 створює «Свій острів». На такому острові є все найважливіше для кожного в житті. Це можна написати, намалювати, позначити символами тощо. Острови можуть мати різний колір. Головне - острів має бути дійсно своїм для господаря. Після того, як острови створені, учасники розповідають про них і розміщуються разом з ними у кімнаті – «соціальному морі» (на підлозі або здвинутих столах. Острови можуть бути окремими, а можуть утворювати «архіпелаги». Кожен сам вибирає свою позицію.

Коли всі знайшли собі разом зі своїм островом місце, відчули себе комфортно, тренер показує створену в попередній вправі «кулю страхів» і встановлює її посередині кімнати (не треба, щоб відстань від «кулі» до будь-кого з учасників була занадто близькою; ідеально всі будуть приблизно на однаковій відстані від неї).

Тренер повідомляє, що в нашому морі з’явилося таке явище як «куля страхів та негараздів». Далі тренер пропонує учасникам протягом 3-х хвилин зробити те. що вони вважають за потрібне, для збереження островів. Можлива це буде зміна місця, домальовування чогось на острові тощо. Вирішують, що робити самі учасники. Якщо хтось з них запропонує викинути або зруйнувати «кулю», можна погодитися з цим, але нагадати, що від цього саме явище не зникне. Те, що ми маємо, - це наші острови, і в них - наша сила! Ненав’язливо тренер підводить учасників тренінгу до об’єднання у одну державу, люди якої здатні разом розв’язати будь-які проблеми.

8. Гра «Пайрам-пам-пам»

Мета: зняти напругу, перевірити наскільки учасники готові об’єднатися між собою.

Учасники тренінгу сідають у коло так щоб вільно можна було торкнутися сусіда з правої та лівої сторони.

Усім нам відома мелодія:

Пайрам-пам-пам, пайрам-пам-пам.

Ай гулі-гулі-гулі-гулі рам-пам-пам.

Пайрам-пам-пам, пайрам-пам-пам.

Ай гулі-гулі-гулі-гулі рам-пам-пам

Приспів: Ай гоу! Ай гоу! Ай гулі-гулі-гулі-гулі рам-пам-пам.

1. Вчимо рухи.

На слова «Пайрам-пам-пам, пайрам-пам-пам» - учасники б’ють долонями собі по колінах.

На слова «Ай гулі-гулі-гулі-гулі» - чешуть собі шийку пальчиками.

На слова «Рам-пам-пам» - знову б’ють долонями собі по колінах.

На слова «Ай гоу! Ай гоу!» підіймаємо руки догори та махаємо ними зліва на право.

На слова «Ай гулі-гулі-гулі-гулі» - чешуть собі шийку пальчиками.

Рам-пам-пам - б’ють долонями собі по колінах.

Спочатку разом повторюємо усі рухи.

2. Ускладнюємо рухи.

На слова «Пайрам-пам-пам, пайрам-пам-пам» - учасники б’ють долонями по колінах сусіда з ліва.

На слова «Ай гулі-гулі-гулі-гулі» - чешуть собі шийку пальчиками.

На слова «Рам-пам-пам» - знову б’ють долонями по колінах сусіда з ліва.

На слова «Ай гоу! Ай гоу!» підіймаємо руки догори та махаємо ними зліва на право.

На слова «Ай гулі-гулі-гулі-гулі» - чешуть собі шийку пальчиками.

Рам-пам-пам - б’ють долонями по колінах сусіда з ліва.

Спочатку разом повторюємо усі рухи.

3. Ускладнюємо рухи.

На слова «Пайрам-пам-пам, пайрам-пам-пам» - учасники б’ють долонями по колінах сусіда з ліва.

На слова «Ай гулі-гулі-гулі-гулі» - чешуть шийку пальчиками сусіду справа.

На слова «Рам-пам-пам» - знову б’ють долонями по колінах сусіда з ліва.

На слова «Ай гоу! Ай гоу!» підіймаємо руки догори та махаємо ними зліва на право.

На слова «Ай гулі-гулі-гулі-гулі» - чешуть шийку пальчиками сусіду справа.

Рам-пам-пам - б’ють долонями по колінах сусіда з ліва.

Спочатку разом повторюємо усі рухи.

Молодці. Я бачу, що ми на шляху до ефективного спілкування зробили важливі кроки.

9. Вправа «Посилання у світ»

Мета: закріпити та частково реалізувати в конкретних діях власну позицію учасників щодо єдності людей.

Не змінюючи позицій, зайнятих у попередній вправі, учасник індивідуально складають «послання у світ», де описують своє ставлення до єдності людей, дають поради та висловлюють застороги. Послання зачитуються і прикріпляються до великого сонечка на промені.

v Увага тренеру: перед написанням послань необхідно запевнити учасників, що їхні почуття та висновки, зроблені ними, є важливими не лише для них самих, а й для багатьох інших людей, які потребують допомоги в пошуках власної позиції.

10. Вправа «Усмішка по колу».

Підлітки стають у коло, беруться за руки і передають «посмішку по колу»: кожен підліток повертається до свого сусіда справа і, побажавши йому щось приємне, посміхається, той робить так само, повертаючись до наступного учасника.

Галерея "ММО - класних керівників 5-6 кл. "

Кiлькiсть переглядiв: 247