FacebookTwitterVKontakteПідписатися на RSS

Погоджено: _____________________________________Затверджую:

Заступник директора з НВР_____________________Директор ЗОШ № 2

Капустіна Т.Г. ___________________________________Р.В. Мелай

«___»__________2016_______________________«___»__________2016

РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

«Школа майбутнього першокласника»

(набір на 2017-2018 навчальний рік)

Бердянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2

Виконавчого комітету Бердянської міської ради

Пояснювальна записка

Робочий навчальний план складено на підставі методичних рекомендацій із базових навчальних предметів МОН України, розроблених у лабораторії початкової освіти Інституту педагогіки АПН України, а саме:

- української мови – О.Н. Хорошковська;

- математики – Н.П. Листопад, В.С. Шпакова;

- ознайомлення з навколишнім світом – Н.М. Бібік, Н.С. Коваль;

- робота з дитячою книгою – В.О. Мартиненко;

- письмо (підготовка руки до письма) – О.Ю. Прищепа.

Розроблені навчальні матеріали орієнтовані на Базовий компонент дошкільної освіти в Україні та на програми дошкільної освіти «Я у Світі» та Програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», затвердженої МОН України (наказ від 23.11.2010 №1111). Це програма розвитку, що повною мірою забезпечують реалізацію особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти і вперше вводять поняття «базові якості особистості» та лінії розвитку особистості дошкільника, зокрема: соціальний, емоційний та креативний розвиток. Тобто вони орієнтують педагогів на те, що в центрі уваги має перебувати не педагог як організатор навчально-виховного процесу, а дитина, якісні та кількісні зміни, що відбуваються з нею від народження до 6 (7) років і втілюються у різних формах активності, особливостях поведінки та діяльності на різних вікових етапах, у різних сферах життєдіяльності. Окремий акцент зроблено на ігровій діяльності – провідному виді діяльності для всього дошкільного дитинства, незмінному засобі розвитку дітей. Цим зумовлена структура робочого навчального плану.

В основі групування матеріалу – ідея формування в дитини 5-річного віку цілісного уявлення про природу, предметне довкілля, суспільство, людей, культуру, тобто забезпечення реального опанування дітьми законів повноцінного життя, прищеплення їм елементарної життєвої мудрості. Програма спрямована не тільки на обов’язкове засвоєння дітьми певного обсягу знань, умінь, навичок, але й на розвивальний та виховний аспекти.

Основними завданнями розділу «Розвиток мовлення і підготовка до засвоєння грамоти» є розвиток мовленнєвої компетенції дитини, що містить лексичну, фонетичну, граматичну, діалогічну, комунікативну компетенцію (розвиток фонематичного слуху, навчання говорити чітко, у помірному темпі та регулювати темп мовлення; виховання критичного ставлення до граматичних помилок у власному і чужому мовлені, прагнення до правильності мовлення).

Завдання курсу «Ознайомлення з навколишнім світом» полягають у виявлені та уточнені уявлень дітей 5-річного віку про явища, події, речі, взаємини, стосунки між однолітками, членами сім’ї тощо. Це дасть змогу створити основу для засвоєння узагальнених та емпіричних уявлень, що відображають основні властивості та закономірності реального світу, упорядковують і організовують пізнавальний досвід дитини, формують позитивне ставлення до світу на основі емоційно-чуттєвого досвіду.

Мета курсу «Підготовка до навчання письма» полягає у формуванні елементарних технічних і графічних умінь; розвитку просторових уявлень, уміння орієнтуватися на площині, сторінці альбому, книжки, зошита, упевнено рухатися по площині, уздовж рядка, ритмічно розміщувати на рядку прості зображення, графічні елементи і візерунки з них. Заняття з підготовки письма можна інтегрувати із заняттями образотворчого мистецтва і художньої праці, з певними темами інших предметів.

Мета курсу «Робота з дитячою книгою» - підготовка дітей до систематичного курсу читання в початковій школі; пробудження і підтримання у дошкільників інтересу до дитячої книжки і бажання з нею спілкуватися; розвиток зв’язного мовлення дітей; формування елементарних умінь орієнтуватися у книжці з опорою на такі показники: написи на обкладинці (прочитує педагог), ілюстрації; розвиток уваги до засобів художньої виразності твору; формування навичок обережного поводження із книгою, охайного користування нею; підтримання інтересу до самостійного перегляду, читання книжок, ілюстрування, ліплення за мотивами і під враженням книжок, розігрування творів.

Мета підготовчого періоду навчання математики – виявлення й уточнення математичних уявлень дітей; підготовка дітей до систематичного вивчення математики в початковій школі; стимулювання пізнавальної активності дітей; розвиток розумових здібностей (пам’яті, уваги, образного мислення, фантазії, уяви, конструктивного мислення).

Учителям, які готують дітей до школи, необхідно враховувати загальний розвиток дітей, що, зрештою, визначає індивідуальний підхід до кожної дитини. Готуючи дітей до школи особливу увагу слід звернути на формування загальнонавчальних, організаційних умінь та гігієнічних навичок, зокрема уміння уважно слухати й розуміти зміст сприйнятого на слух, чітко відповідати на запитання, уміння порівнювати предмети за різними ознаками, розрізняти спільне та відмінне, мовні явища між собою тощо. Крім того, важливо навчати дітей підготовки робочого місця, добирання необхідних навчальних речей (зошит, олівець, лінійка),; прищеплювати бажання не запізнюватися на заняття, бути охайним, правильно сидіти за партою, виконувати інші гігієнічні вимоги.

Проводячи заняття, учителеві слід урахувати вікові особливості дітей, насамперед, швидку втомлюваність, нестійкість уваги, образність мислення, недостатнє зміцнення м’язів тіла. Тому на кожному занятті слід надавати перевагу ігровим прийомам роботи; проводити хвилинки відпочинку, що підтримують інтерес до навчання; обирати лагідні форми звертання, слова і дії, що підбадьорювали б дітей. Заняття мають ґрунтуватися на принципі добровільності (якщо дитина не хоче, не варто примушувати її).

Заняття проводитимуться щосуботи з 12.11.2016 по 29.04.2017 року з 9.00 до 12.00.

Тривалість заняття 30 хвилин, з обов’язковою фізкультхвилинкою.

Підготовка до школи має бути системною, комплексною, відповідати індивідуальним особливостям дитини.

Затверджую:

Директор ЗОШ № 2

_________________

Р.В. Мелай

«___»__________2016

Робочий навчальний план

«Школи майбутнього першокласника»

(набір на 2017-2018 н. р.)

з 12.11.2016 по 29.04.2017

№ з/п Назва предмету Кількість годин Програма
1. Розвиток мовлення і підготовка до засвоєння грамоти 14 Інститут педагогіки АПН України «Методичні рекомендації», 2001
2. Ознайомлення з навколишнім світом 5 Інститут педагогіки АПН України «Методичні рекомендації», 2001
3. Підготовка до навчання письма 10 Інститут педагогіки АПН України «Методичні рекомендації», 2001
4. Робота з дитячою книгою 6 Інститут педагогіки АПН України «Методичні рекомендації», 2001
5. Математика 13 Інститут педагогіки АПН України «Методичні рекомендації», 2001
6. Образотворче мистецтво 5 Інститут педагогіки АПН України «Методичні рекомендації», 2001
7. Музичне мистецтво 5 Інститут педагогіки АПН України «Методичні рекомендації», 2001
8. Трудове навчання 5 Інститут педагогіки АПН України «Методичні рекомендації», 2001
Разом: 63

Затверджую:

Директор ЗОШ № 2

_________________

Р.В. Мелай

«___»__________2016

План-графік роботи

«Школи майбутнього першокласника»

з 12.11.2016 по 29.04.2017

Дата Час Розклад ПІБ учителя
12.11.2016 9.00-9.30 Розвиток мовлення
9.30-9.40 Перерва
9.40-10.10 Навколишній світ
10.10-10.20 Перерва
10.20-10.50 Письмо
10.50-11.10 Перерва
11.10-11.40 Музичне мистецтво
11.40-12.00 Індивідуальна робота з батьками
19.11.2016 9.00-9.30 Розвиток мовлення
9.30-9.40 Перерва
9.40-10.10 Математика
10.10-10.20 Перерва
10.20-10.50 Образотворче мистецтво
10.50-11.10 Перерва
11.10-11.40 Робота з дитячою книгою
11.40-12.00 Індивідуальна робота з батьками
26.11.2016 9.00-9.30 Письмо
9.30-9.40 Перерва
9.40-10.10 Математика
10.10-10.20 Перерва
10.20-10.50 Розвиток мовлення
10.50-11.10 Перерва
11.10-11.40 Трудове навчання
11.40-12.00 Індивідуальна робота з батьками
03.12.2016 9.00-9.30 Письмо
9.30-9.40 Перерва
9.40-10.10 Розвиток мовлення
10.10-10.20 Перерва
10.20-10.50 Робота з дитячою книгою
10.50-11.10 Перерва
11.10-11.40 Музичне мистецтво
11.40-12.00 Індивідуальна робота з батьками
10.12.2016 9.00-9.30 Навколишній світ
9.30-9.40 Перерва
9.40-10.10 Математика
10.10-10.20 Перерва
10.20-10.50 Письмо
10.50-11.10 Перерва
11.10-11.40 Образотворче мистецтво
11.40-12.00 Індивідуальна робота з батьками
17.12.2016 9.00-9.30 Письмо
9.30-9.40 Перерва
9.40-10.10 Математика
10.10-10.20 Перерва
10.20-10.50 Розвиток мовлення
10.50-11.10 Перерва
11.10-11.40 Трудове навчання
11.40-12.00 Індивідуальна робота з батьками
24.12.2016 9.00-9.30 Розвиток мовлення
9.30-9.40 Перерва
9.40-10.10 Математика
10.10-10.20 Перерва
10.20-10.50 Письмо
10.50-11.10 Перерва
11.10-11.40 Музичне мистецтво
11.40-12.00 Індивідуальна робота з батьками
21.01.2017 9.00-9.30 Робота з дитячою книгою
9.30-9.40 Перерва
9.40-10.10 Розвиток мовлення
10.10-10.20 Перерва
10.20-10.50 Навколишній світ
10.50-11.10 Перерва
11.10-11.40 Образотворче мистецтво
11.40-12.00 Індивідуальна робота з батьками
28.01.2017 9.00-9.30 Письмо
9.30-9.40 Перерва
9.40-10.10 Математика
10.10-10.20 Перерва
10.20-10.50 Розвиток мовлення
10.50-11.10 Перерва
11.10-11.40 Трудове навчання
11.40-12.00 Індивідуальна робота з батьками
04.02.2017 9.00-9.30 Математика
9.30-9.40 Перерва
9.40-10.10 Письмо
10.10-10.20 Перерва
10.20-10.50 Розвиток мовлення
10.50-11.10 Перерва
11.10-11.40 Музичне мистецтво
11.40-12.00 Індивідуальна робота з батьками
11.02.2017 9.00-9.30 Робота з дитячою книгою
9.30-9.40 Перерва
9.40-10.10 Розвиток мовлення
10.10-10.20 Перерва
10.20-10.50 Математика
10.50-11.10 Перерва
11.10-11.40 Образотворче мистецтво
11.40-12.00 Індивідуальна робота з батьками
18.02.2017 9.00-9.30 Розвиток мовлення
9.30-9.40 Перерва
9.40-10.10 Навколишній світ
10.10-10.20 Перерва
10.20-10.50 Математика
10.50-11.10 Перерва
11.10-11.40 Трудове навчання
11.40-12.00 Індивідуальна робота з батьками
25.02.2017 9.00-9.30 Математика
9.30-9.40 Перерва
9.40-10.10 Робота з дитячою книгою
10.10-10.20 Перерва
10.20-10.50 Розвиток мовлення
10.50-11.10 Перерва
11.10-11.40 Музичне мистецтво
11.40-12.00 Індивідуальна робота з батьками
04.03.2017 9.00-9.30 Письмо
9.30-9.40 Перерва
9.40-10.10 Математика
10.10-10.20 Перерва
10.20-10.50 Розвиток мовлення
10.50-11.10 Перерва
11.10-11.40 Образотворче мистецтво
11.40-12.00 Індивідуальна робота з батьками
11.03.2017 9.00-9.30 Математика
9.30-9.40 Перерва
9.40-10.10 Розвиток мовлення
10.10-10.20 Перерва
10.20-10.50 Робота з дитячою книгою
10.50-11.10 Перерва
11.10-11.40 Трудове навчання
11.40-12.00 Індивідуальна робота з батьками
18.03.2017 9.00-9.30 Розвиток мовлення
9.30-9.40 Перерва
9.40-10.10 Математика
10.10-10.20 Перерва
10.20-10.50 Письмо
10.50-11.10 Перерва
11.10-11.40 Навколишній світ
11.40-12.00 Індивідуальна робота з батьками
Кiлькiсть переглядiв: 283