Повернутися до звичайного режиму
FacebookTwitterVKontakteПідписатися на RSS

Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 робить перші кроки до інклюзивної освіти та впровадження Концепції «Нова Українська школа»

Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 робить перші кроки до інклюзивної освіти та впровадження

Концепції «Нова Українська школа»

Кожна дитина – особлива, це беззаперечно. І незалежно від стану

здоров’я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення вона має

право на повноцінне життя, освіту, якість якої не відрізняється від якості

освіти решти людей.

Вибір форми освіти належить батькам, але це велика відповідальність

для директора та педагогів, які навчатимуть дитину з індивідуальними

особливостями. Перед школою стоїть нелегке завдання сприяти становленню

дитини як неповторної особистості, що прагне до самостійної пізнавальної

діяльності, діалогу, який створюють саме діти спільно з учителями.

Іноді пошуки створення такого діалогу призводять до того, що школа

починає складати значну частину життя дитини з особливими потребами, бо

педагоги, намагаючись показати учню практичну сторону предмету,

виводять його за межі дому та школи на навчальні екскурсії. Ось тут і

проявляється справжня зацікавленість і народжуються позитивні емоції, які

сприяють покращенню не тільки психофізичного стану дитини, але й

стимулюють її пізнавальну активність.

У роботі з дітьми з особливими освітніми потребами педагоги нашої

школи використовують технологію «Створення ситуації успіху», в основі

якої є особистісно-орієнтований підхід до процесу навчання та виховання. Ця

технологія включає в себе створення різноманітних видів радості та прийоми

«Емоційний сплеск», «Даю шанс», «Радість пізнання» та інші.

У І семестрі 2017-2018 н. р. такі навчальні уроки-екскурсії почав

застосовувати вчитель біології, географії та природознавства Садовін А.М. З

учнями ним було здійснено навчальні екскурсії з курсу біології до

зоологічних клубів, де за програмою діти вивчали тварин, їх різноманітність,

особливості, спосіб життя, роль у природі та значення в житті людини. На

уроках географії здійснювались географічні екскурсії до моря (коси та

нагорної частини міста), що дало можливість вивчати форми земної поверхні,

корисні копалини та ін. Орієнтування на місцевості здійснювалось під час

екскурсії до шкільної ділянки. На уроках природознавства здійснювались

навчальні екскурсії до моря, під час яких безпосередньо біля дамби

вивчалися стихійні лиха та правила поведінки під час їх виникнення, завдяки

чому учні здобули навички безпеки життєдіяльності. Під час уроків-

екскурсій з природознавства вивчено теми води і повітря, їх властивості,

значення для людини, тварини, рослин, використання даних властивостей в

побуті, в господарській діяльності людини.

Вчитель історії Анисенко Д.М. залучив особливих учнів до контактної

виставки «Доторкнися до історії», що дало змогу закріпити теоретичні

знання шляхом здійснення контакту з пам’ятками історії. Педагог з предмету «Художня культура» Іванюта Т.В. здійснює з

учнями екскурсії по місту, на яких вивчає види архітектури, скульптури та

інших видів мистецтва.

Ця форма роботи стала однією з пріоритетних в організації навчальної

діяльності з учнями, що навчаються за індивідуальною формою. Її

проведення здійснювалось згідно календарно-тематичного планування як

один із видів уроку. На уроці-екскурсії процес навчання учнів реалізувався

під час безпосереднього спілкування учнів з об’єктами і явищами природи,

пам’ятками історії та витворами мистецтва, що мало під собою ще й

патріотичне підґрунтя, розвиток почуття єдності з рідним містом.

Важливу роль відіграє і те, що класні керівники теж підтримують

технологію «Створення ситуації успіху». Так Величко М.М. та Горлач Л.В.

запрошували особливих учнів відвідати разом з батьками уроки, виховні

години, сумісні заходи. Дітям, які не мали змогу прийти до школи, класні

колективи під керівництвом Жук Г.Г., Улюкаєвої О.Ф., Манойлової Т.І.,

Мельничук С.І., Чешун О.О. передавали листи, малюнки, подарунки. За

участю вчителів, учнів та їх батьків, проводилися благодійні ярмарки на

користь тяжкохворим діткам, учні 7-8 класів відвідували Бердянський Центр

соціальної реабілітації дітей з інвалідністю. Нажаль, за станом здоров’я

учнів, це відбувалося не дуже часто. Але емоції, які отримували ці дітки коштують багато.

Завдяки таким заходам мінялися й наші учні, які мали можливість

спілкуватися з дітьми з особливими освітніми потребами Вперше такі

зустрічі викликали в них жаль, а далі відбувалися відкриття, від яких

світогляд буквально перевертався. На рівні емоцій діти єдналися і розуміли

один одного. Це – сприйняття серцем і душею, а вже потім – розумом.

Більше фото за посиланнями: wym-1515925081560

wym-1515925218315

Кiлькiсть переглядiв: 143