FacebookTwitterVKontakteПідписатися на RSS

Обов'язки учнів

«Витяг з інструкції з БЖ № 100 «Під час проведення вступного інструктажу для учнів», розділу ІІ. Загальні правила поведінки під час навчально-виховного процесу. Обставини та причини найбільш характерних нещасних випадків, що сталися в школі.

Безпека життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу в школі ґрунтується на свідомому і сумлінному виконанні правил. Основні види життєдіяльності в школі — це праця, навчання, гра, творчість. Під час знаходження в школі потрібно усвідомлювати наслідки своїх дій, щоб не створити небезпечну ситуацію, виробивши відчуття особистої безпеки та безпеки оточуючих; розуміти те, що безпека, перш за все, залежить від кожної людини, її ставлення до навколишнього середовища та інших людей. У процесі навчання учнів залучають до суспільно корисної, продуктивної праці.

Усі учасники навчально-виховного процесу при зарахуванні до школи і в процесі здобуття освіти проходять інструктаж (навчання) з питань безпеки життєдіяльності, надання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків, правильних дій при виникненні надзвичайної ситуації, правил дорожнього руху.

Учні школи зобов’язані:

  • виконувати вимоги з безпеки життєдіяльності, передбачені відповідними правилами та інструкціями, дотримуватися дисципліни, навчатися сумлінно;
  • берегти обладнання, інвентар, матеріали, навчальні посібники тощо, бережливо ставитися до майна школи;
  • сумлінно дотримуватись правил особистої гігієни і санітарних норм на місці праці;
  • виконувати лише ту роботу, яку доручив учитель, керівник;
  • при підготовці до уроку, враховувати наявність інших учнів, бути обережним при викладанні на парту необхідних для уроку речей (підручників, зошитів, олівців тощо)
  • під час пересування по шкільних коридорах, їдальні, сходах не дозволяється тримати в руках речі, які можуть зашкодити учасникам навчально-виховного процесу та нанести травму (ножиці, олівці, підручники тощо)
  • не входити до навчального кабінету без дозволу вчителя;
  • не підходити до відкритих вікон, починаючи з II поверху;
  • не бігати в класах, коридорах під час навчально-виховного процесу;
  • не спускатися перилами сходів;
  • не допускати грубощів, образ, застосування протиправних дій у вирішенні конфліктних ситуацій до оточуючих;
  • не приносити до школи небезпечні предмети (ріжучі, колючі, вибухові, вогненебезпечні предмети, газові балончики, петарди та інше);
  • не палити;
  • під час проведення уроків не покидати навчальний кабінет;
  • не виносити зі школи матеріальні цінності;
  • співпрацювати з адміністрацією школи щодо створення безпечних умов для навчання (повідомляти про всі недоліки, які можуть призвести до небезпеки життєдіяльності під час навчально-виховного процесу.Як приймати відповідальні рішення?Завжди намагатися діяти під час навчально-виховного процесу так, щоб це не викликало неприємних почуттів у вас та інших людей:
  • перш ніж щось зробити чи сказати, оцінити наслідки своєї поведінки за допомогою почуттів;
  • для цього уявити, як розвиватимуться події і які виникнуть почуття у вас і оточуючих (вчителів, адміністрації школи, учнів);
  • якщо ці почуття неприємні, такий варіант поведінки неприйнятний, виберіть інший;
  • якщо ці почуття приємні, цей варіант прийнятний.Обставинами та причинами найбільш характерних нещасних випадків, що сталися в школі за останні роки є:
  • невиконання учнями правил безпеки під час проведення занять з фізичної культури і спорту в спортивному залі та на майданчику;
  • невиконання школярами вимог інструкцій з безпеки життєдіяльності (біг по коридорах під час перерв ).Виконання вимог інструкцій, нормативних актів з безпеки життєдіяльності, правил безпечної роботи під час навчально-виховного процесу, співпраця з адміністрацією школи щодо створення безпечних умов для навчання є запорукою безпеки вас і оточуючих.
  • Кiлькiсть переглядiв: 486